środa, 13 stycznia 2021

Andrzej Sapkowski - "Miecz przeznaczenia"

 "Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... Jednym jesteś Ty"

Nie ma chyba nic gorszego dla książkoholika, niż to, gdy czeka na niego fantastyczna książka, a nawał różnych obowiązków skutecznie spowalnia czytanie... Na szczęście po uporaniu się z większością zadań w tym tygodniu, w końcu mogłam dokończyć drugi tom przygód białowłosego Wiedźmina :)

A jaka to była lektura! Tym razem mniej było epickich bitew (choć i te oczywiście znalazły swoje miejsce na kartach książki), a więcej zagłębienia się w przeszłość... i przyszłość Geralta, poprzez wciągające rozważania o nieuchronności przeznaczenia, od którego Wiedźmin usilnie próbuje uciec, a ono i tak go dopada w najbardziej nieoczekiwanych momentach. 

Jestem szczególnie zachwycona opowiadaniem "Okruch lodu" - wprost czułam, jak łamie mi się serce, podobnie jak Wiedźminowi, rzekomo pozbawionym uczuć. Swoista poetyckość tego epizodu była przejmująca i oczarowująca. 

Na otarcie łeż wzruszenia sporo tu również ciętego i rubasznego poczucia humoru, którym postacie poboczne sypią, jak z rękawa, kilku luźniejszych wątków i fantastycznego, smoczego opowiadania - a dla mnie, jako osoby uwielbiającej smoki, był to świetny początek tego zbioru!

Nie pozostaje mi nic innego, jak zabierać się za kolejne tomy przygód Geralta - tym razem bez przerywników, mam nadzieję :)

10/10


 



5 komentarzy:

  1. Czytałam wszystkie tomy Wiedźmina i to zdecydowanie najlepsza seria fantastyczna, jaką dane mi było poznać. Wciąż największym sentymentem dażę pierwszy tom, ale drugi również jest mi bliski :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedźmin to arcydzieło, chociaż wiem, że jakieś wady ma, to kocham go tak, że się tym absolutnie nie przejmuję. Blisko niego są u mnie Mroczna Wieża Kinga, Opowieści z meekhańskiego pogranicza Wegnera i Archiwum Burzowego Światła Sandersona.

      Usuń
    2. Zgadzam się z Wami, że seria jest rewelacyjna :) Idealne może nic nie jest, ale w przypadku takich ksiązek to nie ma znaczenia - i tak je uwielbiamy :D

      Usuń
  2. Muszę w końcu zabrać się za książki Sapkowskiego! Jeszcze nie przeczytałam żadnej i liczę, że w końcu to zmienię.

    OdpowiedzUsuń